داناب

نجات آب،نجات زندگی است.

داناب

نجات آب،نجات زندگی است.

داناب

من با توجه به اینکه بخش اعظم کشورمان ایران در منطقه خشک قرار داردو بحران کم آبی درآن وجود دارد، تصمیم به ساخت وبلاگ در زمینه داناب(نجات آب) و فرهنگ سازی در بین عموم مردم گرفتم.
امیدوارم مطالبم مفید و مورد پسندتون باشه.

مدیریت مصرف آب

يكشنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۱۸ ب.ظ
معاون رئیس‌جمهور با اشاره به حدود 29 میلیارد مترمکعب پساب برگشتی گفت: حدود 70 درصد از آب مصرفی در بخش صنعت به صورت پساب برگشت داده می‌شود و حجم آلایندگی بسیار بالایی دارد. معاون رئیس‌جمهور درخصوص حجم پساب و پیشبینی آن برای سال 1400 عنوان کرد: حجم پساب تولیدی در کشور در سال 1400 برابر با 40 میلیارد مترمکعب تخمین زده می‌شود. وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در سال 1400 حداقل 90 میلیون نفر جمعیت در کشور وجود داشته باشد که 75 میلیون نفر از آنها در شهر و بقیه در روستاها اقامت خواهند داشت.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست ادامه داد: هفت شهر میلیونی فعلی در سال 1400 به 19 شهر افزایش پیدا خواهند کرد و میزان فاضلاب تولیدی شهرها و روستاها بالغ بر پنج میلیارد مترمکعب می‌شود. وی گفت: با توجه به این آمار ضروری است که بهرهوری در حوزه پساب را افزایش بدهیم و افزایش ارزش افزوده را برای هر واحد آب در دستور کار قرار دهیم؛ همچنین در اجرای طرح‌های ذخیره‌سازی همزمانی و هماهنگی داشته باشیم. وی اضافه کرد: باید سطوح کشاورزی اصلاح، تجهیز و یکپارچه‌سازی شود، همچنین مدیریت مصرف آب کشاورزی باید در اولویت قرار گیرد. محمدی‌زاده با تاکید بر لزوم اولویت‌بخشی به روش‌های اعمال مدیریت آب و تعیین الگوی درست مصرف اظهار داشت: لازم است در حوزه‌های مرزی و مشترک آب، مهار و کنترل لازم صورت گیرد.
 
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۰/۲۹
مینا اسکندری

نظرات  (۳)

قابل تامل☝

پاسخ:
همینطوره

ان شا الله همگی بتونیم مصرف آب را مدیریت کنیم

پاسخ:
بله ان شا الله

👌👌👌👌

پاسخ:
مرسی از شما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی